زبان مردان با ما زنان فرق میکند و این احساس به زنان دست میدهد که گاهی وقتی دارند با مردی به عنوان مثال، برادر، پدر، همسر و غیره فارسی حرف میزنند آنها چینی جواب میدهند، یعنی فاصله زیادی بین این دو زبان وجود دارد و گاهی ما متوجه نمیشویم که زبان درک و فهم و شنیدن و صحبت و دریافت و تعبیر ما با همدیگر خیلی فرق میکند. زن و مرد یک جور دنیا را نمیبینند و نمیفهمند.
اشتباه اول – این است که فکر میکنیم مردان موجودات بداخلاق، بی ادب و بی نزاکتی هستند و این را نمیفهمیم که آنها در مقایسه با مردان دیگر هیچ کدام از اینها نیستند، ولی در مقایسه با یک زن این طور به نظر میرسند.
حالا ما این رفتارهای مردان را شخصی میگیریم و به این معنی تفسیر میکنیم که او با رفتارش دارد به ما بی احترامی میکند. حال آنکه او هیچ کدام از این کارها را نمیکند بلکه کاری را میکند که فکر میکند درست است و جالب این است که ما اگر یک اشتباهی بکنیم، مثلا اگر مردها فکر کنند که ما بی نزاکتیم، بی ادبیم و غیره… ما را زود میبخشند و از ما خیلی بخشندهترند و این کارهای ما را به حساب عجیب بودن، پر رمز و راز بودن و زن بودن ما میگذارند و برایشان جالب است که ما چه موجوداتی هستیم. در صورتی که ما آنها را با معیارهای خودمان قضاوت میکنیم، و در واقع مردی را میخواهیم که شکل و قیافه و هیبت مردانه داشته باشد ولی اخلاق و نزاکت و رفتار یک زن را، یعنی در اصل یک مرد ناقص باشد.
اشتباه دوم– تعبیرهای خودمان را از صحبتهای یک مرد واقعیت میدانیم ولی در اصل این طور نیست مثلا اگر یک مرد خسته است به این معنا نیست که حوصله تو را ندارد بلکه واقعا خسته است، وقتی میگوید من هنوز گرسنهام به این معنا نیست که دست پخت تو را دوست ندارد بلکه یعنی هنوز سیر نشده است. اگر مردی میگوید پول ندارد به این معنا نیست که میخواهد به شما کم بدهد و برای خانوادهاش خرج کند بلکه یعنی پول ندارد. یعنی اگر یک مردی حرفی میزند ما زنان حرفهای او را تعبیر میکنیم و باورمان هم این است که آن تعبیرها واقعی بوده و منظورش همین تعبیرهای ماست و نه آنچه واقعا خودش میگوید.
اشتباه سوم– توقعی است که زنها دارند که وقت مرد به جز زمانهایی که زنان فکر میکنند برای کارش لازم است و یا موارد ضروری، بقیهاش حتما به زنان اختصاص یابد در حالی که مردان زندگی را این طور نگاه نمیکنند و آنها فکر میکنند که وقتشان تمام و کمال برای خودشان است. آنها باید تصمیم بگیرند که چطور این وقت را پر کنند و یکی از اشتباهات زنان که در اول ارتباط با مردان دارند این است که به محض اینکه به یک مردی نزدیک میشوند و حالا مثلا دو بار او را دیدهاند فکر میکنند که آن مرد باید بیاید برنامه روزانهاش را با خواسته آنها تطبیق دهد، یعنی آن موقع که آنها آزادند او هم آزاد باشد، آن موقع که آنها میخواهند بروند بیرون او هم برود بیرون، آن موقع که زنها میخواهند بهشان زنگ بزند و یا چندین بار در روز که آنها میخواهند بهشان ایمیل یا تلفن یا اس ام اس بزند و هر چند باری که آنها میخواهند همدیگر را ببینند، جای دیگر هم نرود و … این نوع برخورد با یک مرد اشتباه بزرگی است که ما زنان مرتکب میشویم و به محدوده یک مرد تجاوز میکنیم.
اشتباه چهارم– ما زنها وسط حرف مردها میپریم و حرف آنها را قطع میکنیم مثلا یک پرسشی را از آنها میکنیم بعد تا آنها میخواهند جواب بدهند میپریم وسط حرفشان و اجازه نمیدهیم حرفشان را تمام کنند. مردها نسبت به اینکه صحبتشان قطع شود سه حالت دارند: یکی، تمرکزشان را از بین میبریم و رشته کلام از دستشان خارج میشود، دوم اینکه عصبانی میشوند و وقتی که عصبانی میشوند دو حالت دارد، یا داد میزنند یا سکوت کامل میکنند و یا میخواهند اصلا رها کنند و بروند. سومین حالتی هم که برایشان پیش میآید این است که شروع میکنند بلندتر حرف زدن و به ما بر میخورد و به این ترتیب صحبت از آن چیزی که بود به آن چیزی که نبود، ختم میشود .
به این ترتیب است که ما زنها میگوییم که مردها حرف زدن بلد نیستند، مسایلشان را با ما در میان نمیگذارند و ما را شریک خودشان نمیکنند ولی این اشتباه از ما است که وقتی آنها حرف میزنند ما به آنها احترام نمیگذاریم و به حرفشان گوش نمیدهیم. پس وقتی یک مردی صحبت میکند صحبتاش را قطع نکنید و بگذارید تمام حرفاش را بزند. من به شما توصیه میکنم که حتما نت بردارید و در حال نت برداشتن اصلا حرف نزنید و خیلی به دقت گوش بدهید به حرفهایی که میزنند بعد از اینکه حرفشان تمام شد مکث کنید و بگویید ممنونم از اینکه همه حرفها را گفتی چیز دیگری هم هست؟ من میخواهم بقیه حرفها را هم بشنوم، اگر چیز دیگری هم هست من باز هم گوش میدهم. با این کار آنها تشویق میشوند بیشتر با شما حرف بزنند و آن وقت میبینید که آنها چقدر حرف دارند که با ما شریک شوند ولی ما به آنها فرصت نمیدهیم.
اشتباه پنجم– این است که ما زنها چون خودمان با حواس پراکنده توانایی انجام دادن چند کار را در آن واحد داریم فکر میکنیم که مردان نیز این توانایی را دارند ولی تنبل هستند و نمیخواهند به خودشان زحمت بدهند. حال آنکه مرد از تمرکز واحد برخوردار است برای اینکه اصل وجودشان شکارچی است و فقط میتوانند در یک موضوع تمرکز کنند و آن کار را انجام بدهند وبعد بروند سراغ موضوع دیگری. آنها مثل زنان نیستند که حواسشان به چند تا کار همزمان باشد، هستند معدود آقایانی که این توانایی را دارند ولی ۹۹ درصد آنها توانایی انجام چند کار همزمان را ندارند.
اشتباه ششم– این باور است که مردها به شما بیتوجه اند و به شما اهمیت نمیدهند ، اگر یک مردی دارد تلویزیون نگاه میکند، دارد تلویزیون نگاه میکند و این دلیل نمیشود که به شما اهمیت نمیدهد. مردها هر کاری را که دارند میکنند دارند واقعا آن کار را انجام میدهند و این نیست که به شما توجه ندارند. این ما هستیم که این را میگوییم و بر این باوریم که این موضوع واقعیت دارد.
اشتباه هفتم– این اشتباه مهمترین اشتباه زنان در برخورد با مردان است. زنان با کار، حرفه، درس و یا هر چیزی که برای یک مرد اهمیت دارد رقابت میکنند و فکر میکنند که مثلا اگر الان مادر مردی مریض است و به مادرش اهمیت میدهد پس باید با مادر او رقابت کنند یا باید با کارش رقابت کنند یا با درساش یا هر چیز دیگر، کلا این رقابت که ما زنها باید اول باشیم در زندگی یک مرد، اشتباه است و ما زنان بر این باور هستیم که ما جایگاه خودمان را نداریم اگر که ما اول نباشیم.
اینها هفت اشتباهی است که ما زنان در رابطه با مردان مرتکب میشویم و رابطههای خودمان را خراب میکنیم.
ما را در سایت مشاوره ازدواج و مسایل خانوادگی نشاط دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 252